1004486 552209468176339 1584875005 n اطلاعات بسيار مفيدى درباره تمام مكملها و ويتامينها 2

درادامه پُست قبلى، نحوه مصرف مابقى ویتامینها و مکملهاى غذایى رو براتون توضیح میدیم



۶. ویتامین E :
– بهترین روش مصرف آن، همراه با غذاست،
زیرا یک ویتامین محلول در چربى است
– قرصهاى ویتامین E را باید یکجا قورت بدهید! نصف کردن، حل کردن یا جویدن این قرص ممنوع است

٧. امگا ۳ :
– بهتر است امگا ۳ را همراه با وعده غذای اصلی مصرف کرد زیرا مکمل آن نوعی روغن است و همراه غذا بهتر جذب می‌شود.
– افرادی که بعد از مصرف آن دچار ضعف در پا می‌شوند، می‌توانند مکمل را قبل از خواب مصرف کنند
– قرص جویده یا حل نشود، قورت بدهید( مانند ویتامی اى)
– مصرف همزمان ویتامین E با امگا ۳ مفید است، و این ویتامین جلوى اکسیداسیون مضر امگا ۳ را میگیرد
– فقط کسانى کمبود امگا ٣ دارند و باید مکمل آنرا مصرف کنند که در هفته کمتر از ٣ وعده ماهى میخورند(هر وعده ١٠٠ گرم ماهى )

٨. فیبرها :
-اگر از فیبر خوراکی، برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است
– لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر بصورت پوششى براى روزه عمل میکند و مانع جذب ویتامین ها می شود

٩. ویتامین A :
– همراه غذا میل شود

١٠: ویتامین D :
– همراه غذا میل شود

١١. پروبیوتیکها:
– بهتر است همراه با غذا و گاهی قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شوند چون جذب آنها در آن زمان بهتر است.