milk شیر  بهترین ماده برای ساخت عضله

شیر

در این بخش درباره نقش شیر در ورزش بدنسازی بحث میکنیم . آیا شیر به ساخت عضله کمک می کند؟ یا بی تاثیر است و روزانه چقدر شیر برای عضله سازی لازم است.

همه ما ورزشکاران از خواص شیر کم و بیش اطلاع داریم و بارها شنیده ایم که مصرف روزانه یک لیوان شیر برای بدن ضروری می باشد . اشتباه ما این هست که فکر می کنیم خاصیت شیر فقط برای داشتن استخوانهایی قوی است . در واقع تحقیقات جدید در کانادا نشان می دهد شیر ممکن است بهترین راه برای ساخت عضله نیز باشد.در این مطلب سعی داریم شما را با خواص اعجاب انگیز شیر آشنا کنیم.

در این تحقیق  سه گروه از خانم ها مورد مطالعه قرار گرفتند که پس از ۱۶ هفته گروهی که مصرف بیشتری شیر داشتند نسبت به گروه های مصرف متوسط و مصرف کم تری شیر در روز داشتند ۱٫۵ پوند عضله سازی بیشتری بود.دانشمندان اعلام کردند مسلما این عضله سازی در مردان بیشتر خواهد بود .
کلید این واقعیت دو پروتئین موجود در شیر به نام های کازئین و آب پنیر (پروتئین های محلول در آب) است. کازئین نسبت به آب پنیر دیرتر هضم می شود .
“آندریا جوسه دکترای دانشگاه مک مستر کاندا می گوید کازئین دارای سرعت کم و پروتئین آب پنیر دارای سرعت هضم بالاتری است که هر دوی اینها در عضله سازی نقش مهم دارند . شما همچنین می توانید برای دریافت کازئین از گوشت و تخم مرغ نیز استفاده کنید چرا که انها نیز ساختاری شبیه ککازئین دارند . همچنین مصرف فرارده های لبنی بهترین راه برای ساخت عضلات می باشد .
توصیه پایانی
اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن چربی و افزایش عضله سازی هستید  نوشیدن ۱ تا ۲ لیوان شیر پس از ورزش ( یک ساعت بعد از پایان تمرینات ) را همیشه در دستور کار برنامه غذایی خود قرار دهید .