صبحانه و تناسب بدن ، اهمیت صبحانه در سلامتی شما

 

1483167 562535223820986 1741905365 n 1 200x300 صبحانه و تناسب بدن ، اهميت صبحانه در سلامتي شما

صبحانه و تناسب بدن ، اهمیت صبحانه در سلامتی شما

صبحانه و تناسب بدن

غــذایی که برای صبحانه انتخاب می کنید باید انرژی و ویتامین های لازم را برای فعالیت های روزانه تامین کند تا شما سالم و شاداب باشید.

همه خوراکی ها برای صبحانه مناسب نیستند و انتخاب غذای اشتباه میتواند صبحانه را به یک غذای پر کالری و فقیر از مواد مغذی تبدیل کند.

در اینجا فهرستی از اشتباه های رایج مردم برای بیهوده کردن یک صبحانه مقوی آورده شده است.

۱- صبحانه خیلی شیرین

دفعه بعد که به فروشگاه محل مراجعه کردید، نگاهی دقیق به بسته های غلات شیرین شده بیندازید، این غلات شیرین شده فقط یک جعبه پر از آب نبات هستند که به آنها اندکی ویتامین و مواد معدنی افزوده شده است. مشکل شکر فقط در غلات شیرین شده نیست بلکه بیشتر مردم صبحانه را با خمیرهای شیرین که ظرف چند ثانیه تست می شوند همراه می کنند. نتیجه یک صبحانه پر شکر، عملیات ضعیف و کند مغز است. مطالعات نشان داده است افرادی که صبحانه ایی پر از شکر مصرف می کنند، نسبت به آن دسته که مواد قندی کمتری مصرف کرده اند، چربی کمتری می سوزانند. پس از شکر زیاد دوری کنید .

الف)- غلات شیرین نشده برای صبحانه استفاده کنید و هنگام خوردن این غلات فقط اندکی شکر ( یک قاشق چایخوری برای یک کاسه) اضافه کنید.

ب)- بجای خمیرهای شیرین ، یک برش نان سبوس دار که با یک لایه میوه تازه فصل تزیین شده است را نوش جان کنید. شما با افزودن میوه بدون نیاز به شکر، طعم شیرینی را حس خواهید کرد. یک برش نان سبوس دار + مربای بِـــه هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

۲- پروتئین کافی

انتخاب خوراکی های شناخته شده بین مردم مانند پن کیک ها، غلات شیرین شده و ویفرهای غلطان در شربت های شیرین گزینه های مناسبی برای یک صبحانه سالم نیستند.

این مواد شامل مقدار زیادی شکر و نشاسته و مقدار خیلی کمی پروتئین هستند. پروتئین باعث می شود تا شما مدتها احساس سیری داشته باشید و تا هنگام ظهر احساس گرسنگی نداشته باشید. اطمینان حاصل کنید تا در صبحانه شما به مقدار کافی پروتئین وجود داشته باشد.

الف)- یک برش نان سبوس دار تست شده به همراه کره بادام زمینی یا یک برش نان سنگک + کره بادام زمینی و یک لیوان شیر

ب)- یک یا دو عدد تخم مرغ آب پز، نه تنها به شما کمک می کند که احساس سیری داشته باشید بلکه سرشار از ویتامین آ است که به تقویت بینایی کمک می کند.

 ۳- چربی اشباع شده و گوشت های فرآوری شده

کالبـاس و سوسیس گوشت هایی هستند که معمولاً بیشتر مردم در هنگام صبحانه استفاده می کنند. کالباس و سوسیس سرشار از چربی های اشباع شده و نمک هستند که هر دو عامل، ریسک ابتلا به بیماری قلبی را بالا می برند.

نیتریتها که در این دسته از محصولات استفاده می شود، با سرطان روده بزرگ مرتبط است. پس از هرگونه گوشت پر چرب فرآوری شده پرهیز کنید.

تخم مرغ بهترین منبع پروتئین است. تخم مرغ امگا ۳ که سرشار از اسیدهای چرب است را برای صبحانه انتخاب کنید. یک برش نان جو تست شده به همراه تخم مرغ بهترین گزینه برای یک صبحانه سالم است.

گوشتهای کم چرب مانند جوجه و یا بوقلمون را در هنگام صبحانه می توانید میل کنید. این مواد پروتئین کافی را تامین می کند ولی شامل نیتریت و مقدار زیادی نمک هستند. ماهی سالمون + یک برش نان جو تست شده هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

۴-پرهیز از آرد سفید

بیشتر غلات شیرین شده و خمیرهای شیرین فاقد فیبر هستند. آردهای سبوس دار که شامل فیبر هستند سطح کلسترول خون را متعادل میکنند و باعث می شوند سیستم گوارش شما نیز سالم بماند پس غذاهای شامل سبوس و فیبر را برای صبحانه انتخاب کنید.

الف)- غلات همراه با سبوس شیرین نشده گرم یا سرد

ب)-نان جو ( نان با آرد سیاه ) را بجای نان های سفید انتخاب کنید.

۵- میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات دارای مواد مغذی بوده و کالری کمی دارند. متخصصین پیشنهاد می کنند از ۹ وعده غذای روزانه ۵ وعده آن باید میوه باشد( منظور یک کاسه پر از غلات با طعم میوه نیست)

الف)- املت قارچ/ فلفل سبز و پیاز

ب)-یک برش گریپ فروت و نصف یک پرتقال با یک برش نان جو تست شده به همراه کره بادام زمینی

پ)- به غلات شیرین نشده، کشمش، توت فرنگی و یا موز اضافه کنید.

ممکن است شما هر روز برای رسیدن به محل کار عجله داشته باشید و وقتی برای خوردن صبحانه نداشته باشید و یا با تصور اینکه حذف صبحانه باعث می شود شما کالری کمتری مصرف کنید، از خوردن صبحانه صرف نظر کنید، ولی باید بدانید کسانی که صبحانه را از لیست غذایی خود حذف می کنند در آینده نه چندان دور با مشکل اضافه وزن روبرو می شوند چرا که در طول روز بیشتر می خورند. شما می توانید یک صبحانه سریع، کوچک ولی سالم میل کنید.
خوراکی های آسان و سریع مانند گردو، تخم مرغ آب پز و میوه تازه بهترین راه حل هستند.


اموزش تناسب اندام در ۹۰ روز

%D8%A2%D8%A8 %DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86 %DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C %D8%B4%DA%A9%D9%85 صبحانه و تناسب بدن ، اهميت صبحانه در سلامتي شما

توضیحات